نعلین زرد

دو لبه قیچی

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ب.ظ

شاید امروز عده ای با توجه به درگیری و رویارویی لفظی و نظامی روسیه و غرب به این فکر بیفتند که باید جمهوری اسلامی هم موضع خودش را مشخص کرده و به سمت طرفداری از یکی از دو طرف درگیری بپردازد.
ما باید از یاد نبریم که روسیه امروز همان شوروی متجاوز دیروز است که استراتژی زورگویی را هنوز در دستور کار دارد و هنوز وقایع جمهوری خود مختار چچن و قتل عام مردم مسلمان آنجا توسط روسیه را از یاد نبرده ایم.
هنوز قطعنامه های سازمان ملل وشورای امنیت در مورد انرژی هسته ای و دیگر موضوعات که بر علیه جمهوری اسلامی به تصویب رسید و روسیه به عنوان یکی از کشورهایی که می توانست آنرا وتو کند ، به همراهی با امریکا و غربی ها پرداخت را از یاد نبرده ایم.
اگر امروز گاهی مواضع روسیه را با مواضع جمهوری اسلامی در بعضی از موضوعات مثل سوریه و غیره یکسان می بینیم ، نباید دچار خبط شویم و فکر کنیم که روسیه با ما منافع مشترک و استراتژیک دارد ،  زیرا او فقط بفکر منافع ملی کشور خود می باشد و لذا روسیه از مواضع استراتژیکی ماسود می برد.
به گفته امام (ره) امریکا از شوروی بدتر ، و شوروی از امریکا بدتر ، و انگلیس از هر دو بدتر است.
چقدر این جمله زیبای امام (ره) امروز تبلور بیشتری دارد که فرمودند غرب و شرق مانند دو لبه قیچی هستند که ظاهرا در برابر هم قرار دارند ولی در واقع هر دو برای بریدن یک ریشه آمده اند و آن اسلام است.
امیدواریم مسئولین و دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به پیشینه  و سابقه مغرضانه امریکا و غرب از یک سو و روسیه از سوی دیگر که بر علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و با توجه به فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری مواضع خود را بصورت اصولی (ظلم ستیزی) که منافع اسلام عزیز و مردم در آن باشد اتخاذ نمایند. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸
حسین عبدالصمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی