نعلین زرد

تبری و تولی در جامعه دیروز و امروز

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶ ب.ظ

 


در دین اسلام بسیار توجه شده است به تبری(بیزاری جستن) و تولی (محبت) که این دو مقوله هیچگاه از یکدیگر جدا نمی شود و هرگاه بخواهیم با یکی از این دو موضع پیش برویم به بن بست می خوریم زیرا این دو هیچ گاه از هم جدا نمی شود.
در زیر به چند مورد از مواردی که اگر این دو یا یکی از این موارد را نداشته باشیم به مشکل بر میخوریم اشاره می کنم:
اگر در جامعه امروزی فقط بخواهیم محبت اهل بیت را داشته باشیم و برائت از دشمنان اسلام را نداشته باشیم دچار مشکل می شویم و این فقط در این مورد نیست که ما با امام حسین (ع) و بقیه ائمه دوستی کنیم و با دشمنان آنان دشمنی کنیم ، بلکه باید دوست و دشمن امروز را شناخت و باید با بصیرت به این موضوع توجه داشت.
امروزه اگر آن طوری که دشمنان اسلام از ما تبری دارند ، ما هم همان طور از آنها تبری داشتیم خیلی پیشرفت می کردیم زیرا آنان برای مباره با اسلام و شیعه بسیار فعال و قوی هستند. آنها به همه چیز ما حمله کردند به حجاب ، حریم خصوصی ، کاهش باروری ، تهاجم فرهنگی ، فساد علنی ، فیلم و سینما و هزاران هزار موارد دیگر که ما از آنها عقب هستیم.
چرا باید یک کشوری که دشمن اسلام است یک شبکه اجتماعی درست کند که توجه همه جوانان را از سراسر کشور به سمت خود جذب کند و هر خوراک آلوده ای را که می خواهد به کاربران خود بدهد و جالب این است که بعضی از مسئولین ما در این شبکه ها عضو هستند. و تعداد کاربران این شبکه از میلیارد هم می گذرد.
چرا ما نباید یک شبکه اجتماعی داشته باشیم و از سرتاسر جهان مخاطب داشته باشیم و در آن شبکه ها تبلیغ دین اسلام و مذهب شیعه را داشته باشیم؟
چرا ما نباید یک شبکه اجتماعی داشته باشیم که وزیر امور خارجه کشور های دشمن عضو شبکه ما نشوند ؟
اوضاع به قدری وخیم است که همین چند وقت پیش یکی از بازیگران ایران روز مرد را به مقام معظم رهبری تبریک گفت و دشمن به قدری از این موضوع ناراحت شد که آمدند آن بازیگر(الهام چرخنده) را به باد کتک گرفتن و شیشه ماشینش را شکستند. ولی اگر یک انسان به امام ما شیعیان توهین کند زیر چتر حمایت خود قرار می دهند و او را تشویق به این کار می کنند  .
دو سال پیش که رئیس جمهور سابق ایران آقای احمدی نژاد به برزیل سفر کردند معاون پارلمانی برزیل که مقام دوم کشور بود به استقبال آقای رئیس جمهور آمد و در ایران خیلی حرف شد که چه اتفاق بدی افتاد ، رئیس جمهور برزیل به استقبال احمدی نژاد نیامد.
ولی همین سفر اخیر آقای حسن روحانی که به چین رفتن معاون شهردار یکی از شهرهای چین به استقبال او آمد و هیچ کس حتی شاید متوجه هم نشد .
حالا باید ببینیم که رسانه و خبر رسانی چقدر موثر است.
حلا باید چکار کنیم!
هر کس باید به اندازه خودش برای مبارزه با دشمن کار بکند و نگوید که من یک جزء و آدم معمولی هستم ، وقتی همه وظیفه خودشان را به درستی انجام بدهند جامعه آباد می شود.
روایت داریم که اگر می توانید جامعه خود را اصلاح کنید ، اگر نشد محله خود را اصلاح کنید ، اگر نشد خانه خود را اصلاح کنید و اگر نشد خودتان را اصلاح کنید.
به امید روزی که امام زمان (عج) بیایند و تمامی مشکلات ما حل شود.

کلمات کلیدی : تبری , تولی , شیعه , تهاجم فرهنگی , دشمن اسلام , شبکه اجتماعی , فیس بوک , محمد جواد ظریف , الهام چرخنده , شاهین نجفی , احمدی نژاد , سفر برزیل , اصلاح
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸
حسین عبدالصمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی